In ultima vreme ma intreaba tot mai multa lume cand mai facem un curs de Personal Branding. Poate pentru ca suna pretentios si e la moda. Poate pentru ca si-au dat seama ca au nevoie sa lucreze constient la imaginea lor.

Intr-o lume a standardizarii, unde e usor sa te lasi furat de toate lucrurile urgente si sa traiesti pe fast forward, unde ajungi sa te gandesti numai la realizarea target-ului, la task-uri si termene limita, sa respecti niste tipare de actiuni si comportament, e foarte usor sa uiti ca ai in arsenalul tau niste “arme” care te fac unic si te pot ajuta sa te diferentiezi de multimea oamenilor care vor si ei, poate, aceleasi lucruri ca si tine.

Desigur, pentru a crea un brand personal constient, e nevoie de o investitie serioasa de timp si de rabdare ca sa intelegi intai care e directia pe care vrei sa o urmezi, care sunt valorile care te ghideaza, care sunt atuurile tale si cum pot ele sa te ajute sa ajungi acolo unde iti doresti. Fii deci pregatit sa notezi; tema asta nu se face “in minte”.

Dupa ce analiza e gata si lucrurile au devenit mai clare pentru tine e cazul sa te gandesti la cum poti tu sa pui pe piata si sa vinzi produsul “Tu”.

Inainte de toate cauta cat mai multe ocazii sa arati cine esti si ce stii tu sa faci foarte bine. Pune competentele identificate mai sus la treaba. Obtine rezultate. Cu alte cuvinte lucreaza in offline. Apoi, gandeste-te cum poti documenta reusitele tale si in mediul online ca oamenii sa afle de ele.

Ar mai fi cateva lucruri de precizat aici, sigur, presupunand ca vrei sa iti iei angajamentul sa te ocupi de imaginea ta:

  • Construirea unui brand personal e un proces continuu si trebuie sa iei asta in calcul atunci cand iti programezi toate sarcinile pe care vrei sa le duci la bun sfarsit. Spre exemplu, degeaba ai cont pe LinkedIn daca nu ai profilul actualizat…macar cu job-ul curent pe care il ai, daca nu si cu cateva din responsabilitatile si realizarile tale.
  • Mesajele pe care in mod voit (sau nu) le trasmiti prin toate canalele de comunicare ar fi bine sa fie congruente. Daca vrei sa contruiesti o anumita imagine, nu ar strica sa treci in revista pozele si filmele pe care le pui pe diferitele retele de socializare.
  • Nu incerca sa faci lucruri doar pentru ca sunt la moda si nu incerca sa copiezi ceea ce fac altii, doar ca sa fii cool. Nu uita ca esti si tu foarte bun la ceva: la a fi tu! Si esti unic!

Ar mai fi multe de povestit despre brand-ul personal, dar ca ultima idee pe care as vrea sa o subliniez acum, iti aduc aminte ca un brand personal ai oricum, fie ca lucrezi la asta in mod constient, fie ca nu. Daca vrei sa detii controlul asupra lui stii ce ai de facut. Daca inca crezi ca “merge si asa”, ca efortul ar fi prea mare si nu are rost sa “cheltuiesti” resurse pentru asta,  te mai intreb atat: Despre tine ce spun oamenii atunci cand nu esti de fata?

Ilustratie: Glumita

0